SKATEBOARDEN
SKATEBOARDEN + PERSOONLIJKE ONTWIKKELING = POSITIEF BIJDRAGEN AAN DE SAMENLEVING.
Wij zien skateboarden als een sportieve lifestyle met veel mogelijkheden voor het ontwikkelen van een gebalanceerde fysieke en mentale conditie.
Doordat skateboarden een complexe bezigheid is, biedt het veel kansen om vaardigheden aan te leren die ook buiten het skatepark goed van pas komen.
#skateboardingispositive
PLEZIER
Plezier hebben in de dingen die je doet zorgt vanzelf voor progressie en persoonlijke groei. Zowel op het skateboard als in het dagelijks leven.
Plezier hebben met elkaar, kunnen lachen en gek doen werkt opbouwend, relativerend en helend voor iedereen.
Voor Skateboard School Amsterdam is skateboarden een bron van plezier die we graag delen met anderen.
COMPLEXITEIT – PERSOONLIJKE ONTWIKKELING
Skateboarden is niet iets wat je in één dag leert.
Het vergt aandacht, geduld en doorzettingsvermogen om de technieken onder de knie te krijgen en progressie te maken.
LICHAAM EN GEEST
Proberen, vallen, opstaan en opnieuw proberen. Waarom lukt het niet? Doe ik iets verkeerd?
Skateboarden geeft je de gelegenheid je grenzen te ontdekken en te verleggen.
Voor een optimale skateboard ervaring moeten lichaam en geest leren samenwerken.
CREATIVITEIT
De combinaties van spots (plekken waar je skate) en trucken zijn oneindig. Ook kent skateboarden geen van buiten opgelegde reglementen of voorgeschreven regels waar je als skateboarder aan moet voldoen. Iedere skateboarder is vrij om zich op zijn eigen manier in skateboarden te ontwikkelen. Deze vrijheid en oneindigheid ziet Skateboard School Amsterdam als de bron voor de enorme creativiteit die skateboarden voort kan brengen.
DIVERSITEIT – TALENTONTWIKKELING
Sinds het ontstaan van skateboarden zijn skateboarders zich ook in tal van andere disciplines gaan ontwikkelen die zij dan weer combineren met skateboarden.
Wij besteden daarom ook veel aandacht aan onderstaande 5 disciplines:
Film / Edit / Fotografie / Design / Bouwen
ZELFSTANDIGHEID
In hun eeuwige drang naar het vinden van nieuwe spots zijn skateboarders vaak “onderweg”. Vaak al op jonge leeftijd reizen ze samen met hun vrienden en met of zonder begeleiding van spot naar spot. Het reizen en het op straat zijn brengt hen in situaties waarin ze voor zichzelf en hun vrienden moeten zorgen. Hier ontstaan de kansen om zelfredzaamheid, weerbaarheid, verantwoordelijkheidsgevoel en zelfvertrouwen te ontwikkelen.
VERBINDEND – COMMUNITY
Skateboarden brengt veel verschillende karakters samen. Over het algemeen heerst er een open sfeer binnen skateboarden. Hierdoor verbindt skateboarden mensen over de hele wereld met elkaar. Als skateboarder heb je overal ter wereld vrienden.
ONS DOEL
Het eerste doel van Skateboard School Amsterdam is het aanbieden van een kwalitatief hoogwaardig skateboardles- en begeleidingsprogramma van beginner tot amateur tot professional en van jong tot oud.
Het tweede doel is het creëren van een platform waar kids kunnen leren van skateboarders en geïnspireerd worden door skateboarders die een aspect van skateboarden (in welke vorm dan ook) in hun eigen leven naar een positief en inspirerend level hebben gebracht.
WERKWIJZE
Wij bieden activiteiten, training en begeleiding aan vanuit de waarden en mogelijkheden die wij in skateboarden zien. Een ieder heeft daarom de vrijheid om zich op zijn eigen manier te ontwikkelen en op die manier zijn eigen potentieel te ontdekken en te verwerkelijken. Skateboard School Amsterdam is zich bewust van zijn invloed die het kan hebben op het gedrag van anderen en maakt hier op een positieve manier gebruik van. Dit doet Skateboard School Amsterdam door het uitstralen van een open en positieve levenshouding en het met aandacht aanbieden van kwalitatief hoogwaardige lessen, activiteiten en evenementen. Wij zorgen voor het geraamte van het huis. Vrijheid en zelfstandigheid zijn de fundering. De deelnemers doen de rest.
De basis van waaruit we werken is de pure liefde en het plezier dat we zelf aan skateboarden beleven.
Keep it positive! Keep it real! Keep it Parallel!
Menno Becht
Founder/Director